Bellen Bellen

Algemene verkoopvoorwaarden

ALGEMENE HUURVOORWAARDEN VOOR DE GÎTES ""LES LHOMMALINNES""


1. Erkenning door de Algemene Commissie voor Toerisme

De eigenaar verklaart dat het gehuurde goed alle vereiste wettelijke vergunningen heeft verkregen, zowel van de gemeente Libramont-Chevigny als van de Algemene Commissie voor Toerisme om de landelijke accommodaties Les Lhommalinnes 1 en 2 te exploiteren, gelegen aan de rue 31 van Lhommal, te 6800 Libramont. -Chevigny (dorp Bras-Haut).

Autorisaties ontvangen op 3 juli 2023.

2. Doel

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle onlinereserveringen die bij onze gîtes Les Lhommalinnes 1 en 2 worden gemaakt via de Regionale Marketingtool of rechtstreeks bij de exploitant.

De klant erkent kennis te hebben genomen van deze algemene voorwaarden en deze te hebben geaccepteerd. Er is geen enkele reservering mogelijk zonder dat de klant hiermee akkoord is gegaan. De klant heeft de mogelijkheid om deze algemene voorwaarden op te slaan en af te drukken.


3. Gebruik van gehuurde goederen

De huurder gebruikt het gehuurde overeenkomstig de bestemming ervan en als een ""goede huisvader"", dat wil zeggen als ""een voorzichtig en redelijk persoon"". Indien het aantal daadwerkelijke bewoners per huuraccommodatie de in dit contract vermelde capaciteit overschrijdt, behoudt de eigenaar zich het recht voor om de extra personen zonder voorafgaande toestemming te weigeren of een compenserende toeslag te vragen. Elke inbreuk op deze clausule kan leiden tot de onmiddellijke beëindiging van het contract, waarbij het huurbedrag definitief verworven blijft door de eigenaar.


4. Voorzichtigheid

Voor aankomst of bij aankomst kan de eigenaar, naast het resterende huurbedrag, een borgsom verlangen. De hoogte ervan wordt door deze laatste vrij bepaald. Dit moet in het contract vermeld staan. De aanbetaling dient per bankoverschrijving te worden voldaan.

Deze waarborgsom wordt binnen 15 werkdagen na het einde van het verblijf teruggestort op de door de huurder opgegeven financiële rekening, na aftrek van de kosten voor eventuele restauratie van de accommodatie en eventuele schade die is vastgesteld middels de door beide partijen ondertekende inventarislijst.


5. Prijs

De prijzen die op het moment van boeking worden weergegeven, vormen de huurprijs.


6. Wijze van afsluiten van dit contract

 

6.1 De eigenaar stuurt twee exemplaren van het contract, door hem ondertekend.

De huurder retourneert een door hem ondertekend en ingevuld exemplaar aan de verhuurder binnen maximaal 10 dagen na de datum van ontvangst van het contract. De huurder betaalt de eventuele waarborgsom en het restantbedrag volgens de instructies vermeld in de huurovereenkomst. Het restantbedrag dient uiterlijk 30 dagen voor de inontvangstneming te worden voldaan.


6.2 Voor reserveringen die via de Regionale Marketing Tool (ORC) worden gemaakt, worden de reserveringen gemaakt via de elektronische reserveringsvoucher die online toegankelijk is via de reserveringstool. De reservering wordt geacht tot stand te zijn gekomen na ontvangst van de reserveringsvoucher. De klant verbindt zich ertoe om vóór elke reservering alle voor de reservering noodzakelijke informatie in te vullen. De klant garandeert de waarheidsgetrouwheid en juistheid van de verstrekte informatie. De reserveringstool (ORC) bevestigt de ontvangst van de reservering van de klant en bevestigt deze onverwijld door een e-mail te sturen. In deze brief wordt het contractaanbod, de gereserveerde diensten, de prijzen, de verkoopvoorwaarden met betrekking tot het geselecteerde tarief, geaccepteerd door de klant, de datum van de gemaakte reservering en het adres van de vestiging waar de klant zijn claims kan indienen, samengevat. .


7. Inventaris

Aan het begin en einde van het verblijf wordt een inventarisatie gemaakt van de aanwezige uitrusting in het gehuurde pand, op basis van de ter beschikking gestelde inventarislijsten.

Deze inventarislijst moet door beide partijen worden ondertekend, nadat zij bewijs hebben geleverd van de staat van het gehuurde pand en de uitrusting ervan.

De huurder is verplicht het gehuurde in dezelfde staat terug te leveren als waarin hij het heeft ontvangen. Hij is verantwoordelijk voor verlies of schade. Eventuele afwijkingen dienen uiterlijk om 10.00 uur op de dag na aankomst aan de eigenaar of zijn vertegenwoordiger te worden gemeld.

8. Annulering – vroegtijdig vertrek

Elke annulering dient per aangetekende brief of per e-mail, bevestigd per post, te worden meegedeeld. De huurder mag, met toestemming van de eigenaar, een andere persoon in zijn plaats stellen die akkoord gaat met een contract onder dezelfde voorwaarden. In dat geval wordt de waarborgsom geacht door de vervangende huurder te zijn betaald.

De huurder kan het genot van het gehuurde ook overdragen aan een door de eigenaar aangewezen persoon, ook gedurende de looptijd van het contract, waarbij hij persoonlijk aansprakelijk blijft voor zijn verplichtingen jegens de eigenaar. In andere gevallen blijft de waarborgsom eigendom van de eigenaar als compensatie.

Deze vergoeding wordt verhoogd tot:

100% van de prijs van het verblijf indien de annulering plaatsvindt tussen 7 en 0 dagen voor aanvang van het verblijf

75% van de prijs van het verblijf indien de annulering plaatsvindt tussen 8 en 14 dagen voor aanvang van het verblijf

50% van de prijs van het verblijf indien de annulering plaatsvindt tussen 15 en 30 dagen voor aanvang van het verblijf

0% van de prijs van het verblijf indien de annulering plaatsvindt tussen 31 en 30 dagen voor aanvang van het verblijf

100% als de klant niet komt opdagen.


Het vroegtijdig vertrek van de huurder, ongeacht de reden, geeft geen aanleiding tot enige terugbetaling - zelfs niet gedeeltelijk - van de verblijfsprijs.


Indien de annulering te wijten is aan de eigenaar, zal deze de betaalde aanbetaling terugbetalen en de schadevergoeding verhogen tot:

90% van de prijs van het verblijf indien de annulering plaatsvindt tussen 7 dagen en 0 dagen voor aanvang van het verblijf

75% van de prijs van het verblijf indien de annulering plaatsvindt tussen 8 dagen en 14 dagen voor aanvang van het verblijf

50% van de prijs van het verblijf indien de annulering plaatsvindt tussen 30 dagen en 15 dagen voor aanvang van het verblijf

            Er is echter geen recht op schadevergoeding indien er sprake is van overmacht.


9. Aansprakelijkheid – Verzekering

De huurder bewoont het gehuurde als een 'goede vader', dat wil zeggen als 'een voorzichtig en redelijk persoon'. Hij is verantwoordelijk voor het gehuurde goed, de apparatuur en het terrein dat hem ter beschikking wordt gesteld.

Hij vergoedt de eigenaar alle kosten die het gevolg zijn van zijn nalatigheid en verplicht zich om eventuele schade te melden. Bij het afsluiten van de huurovereenkomst is de huurder wettelijk verplicht deze in dezelfde staat terug te geven als waarin hij deze heeft ontvangen, ook in geval van brand, waterschade, diverse breuken, etc.

De huurder wordt verzocht een BRANDVERZEKERING van het type GLOBAAL af te sluiten, zowel voor de huurrisico's (het gebouw) als voor de inhoud (meubilair, enz.) die hem ter beschikking worden gesteld. Deze risico's kunnen worden gedekt door de 'vakantie'-uitbreiding van de BRANDverzekering van de huurder. De huurder wordt verzocht contact op te nemen met zijn verzekeraar om zijn contract te controleren.


10. Kosten volgens verbruik

De kosten worden berekend op basis van het verbruik (water, elektriciteit, gas, op basis van index, + hout, schoonmaak, belastingen). Deze toeslagen worden duidelijk aangegeven voor de Bij reservering en betaling bij vertrek. .


11. Respect voor het milieu

De huurder verplicht zich ertoe zich te gedragen met respect voor de bewoners en het milieu in het algemeen: fauna, flora, diverse voorzieningen, enz.


12. Geschil

Bij gebrek aan overeenstemming tussen partijen zijn enkel de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Neufchâteau bevoegd.


13. Persoonsgegevens

In geen geval gebruikt of exploiteert elloha de persoonsgegevens die in uw elloha-account zijn geregistreerd naar aanleiding van een reservering, een offerte, een registratie voor een van uw formulieren, een import van gegevens, enz. Als onderdeel van het gebruik van uw elloha-account worden persoonlijke en nominatieve gegevens verzameld (via de boekingsengine, contactformulieren of wanneer u een gegevensimport uitvoert) onder uw eigen verantwoordelijkheid wanneer een klant een boeking maakt, een offerte ontvangt of zich registreert via een contactformulier dat gekoppeld is aan de klantrelatiebeheerfuncties die in Elloha geopend zijn. Het gebruik van deze persoonsgegevens valt onder uw eigen verantwoordelijkheid en is onderworpen aan de regels en wetten die van kracht zijn in uw land en in de landen waar u uw aanbiedingen via elloha verspreidt. Daarom moet u ervoor zorgen dat uw organisatie voldoet aan de wettelijke verplichtingen op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens. Elloha zal van haar kant, uitsluitend in haar hoedanigheid als technologieprovider, de naleving van de wettelijke bepalingen waarborgen die betrekking hebben op haar exclusieve verantwoordelijkheid - beperkt tot de opslag van uw gegevens - met name met betrekking tot de bepalingen van de AVG.

Bovendien worden de over de Klant verzamelde gegevens door elloha verwerkt via de computer en zijn deze gegevens essentieel voor de werking van de ter beschikking gestelde applicaties. Deze informatie en persoonsgegevens worden ook bewaard om veiligheidsredenen, om te voldoen aan wettelijke en reglementaire verplichtingen. Zij worden bewaard zolang dit nodig is voor de uitvoering van de opgedragen werkzaamheden en de eventuele garanties die na afloop van deze werkzaamheden gelden. In ieder geval worden deze gegevens geanonimiseerd en na 18 maanden verwijderd, indien het elloha-account dat de gegevens heeft verzameld, wordt gesloten.

De verwerkingsverantwoordelijke is het bedrijf:

elloha, 2 rue de l'Horloge, F-66000 Perpignan, e-mail: rgpd@elloha.com

De toegang tot persoonsgegevens is strikt beperkt tot werknemers van de verwerkingsverantwoordelijke die bevoegd zijn om de gegevens te verwerken op grond van hun taken. De verzamelde gegevens kunnen eventueel worden doorgegeven aan derden die contractueel verbonden zijn aan het bedrijf voor de uitvoering van uitbestede taken, zonder dat hiervoor toestemming van de Klant nodig is. Overeenkomstig Wet nr. 78-17 van 6 januari 1978 betreffende de informatica, bestanden en vrijheden, zoals gewijzigd door Wet nr. 2004-801 van 6 augustus 2004 en door de Europese Verordening nr. 2016/.679, De klant heeft recht op toegang, rectificatie, verwijdering en overdraagbaarheid van de gegevens die op hem betrekking hebben, evenals het recht om bezwaar te maken tegen verwerking om legitieme redenen. Deze rechten kan hij uitoefenen door contact op te nemen met de verwerkingsverantwoordelijke op het hierboven vermelde post- of e-mailadres. , met bijvoeging van een geldig identiteitsbewijs. In geval van een klacht kan de klant zich wenden tot de Nationale Commissie voor Informatica en Burgerlijke Vrijheden (CNIL).